tisdag, april 15, 2008

soffsittarkväll

Jag tror knappt att det är sant; jag sitter med laptopen i knät i soffan och det är inte ett excelark eller mitt redovisningssystem på skrivbordet!
Sedan i lördags har jag bokstavligen jobbat dygnet runt. I söndags gick jag och la mig 04.58, efter att ha lyft upp morgontidningarna från hallmattan, och steg sedan upp igen 07.30 för att gå till mitt vardagsjobb. När jag kom hem fortsatte jag med redovisningen till strax före 23.
Nu är jag klar.

Jag kan sitta här i soffan och läsa alla bloggar jag inte hunnit uppdatera mig på, kolla mejl och facebook, slötitta på tv:n som står på.
Beställa flygbiljetter till min semesterdag nästa vecka (jag ska naturligtvis inte vara ledig - jag ska på firmarelaterad kurs..)
Boka hotell till nästa planeringsdag med firman, och dessutom helst hitta någon vettig aktivitet som låter medarbetarna ägna sig åt teambuilding. De "gamla" i personalen är ofta oerhört skeptiska till förändring och till att samarbeta över avdelningsgränserna, och andra är nyanställda och osäkra... Om någon därute har förslag på aktiviteter så mottages de tacksamt!

Så, där tog visst jobbtankarna över igen.

Jag som hade tänkt säga att mina enda firmabekymmer just nu är nojan över om det verkligen kan vara sant att jag tjänar pengar på det här.
Jag måste ha missat nånting i redovisningen. Det måste jag. Måste.
Ska räkna om det. Igen. Imorgon.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: