tisdag, april 08, 2008

årets tema, och förra

Scannar man igenom inläggen från de senaste veckorna så ser man snabbt ett annat tema: trötthet

Jag är verkligen trött hela tiden, men som en obstinat unge vägrar jag att gå och lägga mig. Gnälla lite vill jag dock göra, men mest över att människan är så värdelöst ihopskruvad att man inte kan bestämma sig för att bara vara vaken alltid alltid, utan helt idiotiskt måste somna.

Å andra sidan, att bara sova sådär fem timmar per natt, och nästan aldrig mer än tre i sträck, i över ett års tid ger ibland en lite borderlinemässig verklighetsuppfattning om dagarna.
Sådana stunder inser jag att jag påminner om min maniacmaniska mor. Hon sov heller aldrig på nätterna när jag var barn och bodde med henne. Men henne fick jag släpa ur sängen för att hon skulle ta sig till jobbet om morgnarna, och själv är jag mer av "kungens lilla piga"; först upp och sist i säng. Förr sov jag även bredvid katten...


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: