måndag, april 28, 2008

bud och tid

Pratade med mäklaren som har hand om lilla-balkong-lägenheten. Snål säljare var tvungen att tänka över vårt bud. Ville nog vänta och se - kanske skulle det kunna bli någon mer visning, komma fler bud... trots att lägenheten, enligt mäklaren, har legat ute länge redan...

Vad är det som gör att vissa människor lever sina liv efter parollen "det måste få ta sin tid"? Vad är det de väntar på? Mognad? Mögel?
Själv blir jag bara provocerad av att köa, vänta, avvakta och sova på saken - det enda som händer är att jag tänker "Inte värt det!" och går.

Jag sa att vi är intresserade av ett snabbt avslut, i så fall ska vi nog kunna komma överens. Men då vill jag höra ifrån dem under morgondagen.
Blir jag tvungen att vänta längre kommer jag att hitta fler och fler villkor för säljaren att uppfylla, och knappast blir jag mer benägen att betala mer.
Kan redan känna mitt intresse börja svalna, trots att jag gillar lägenheten.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: