onsdag, oktober 31, 2007

snorkväll

Fröken Fin snörvlar i sömnen inifrån sängen i sitt rum.
Egentligen borde jag väl "näs-frida" henne (ni som har småbarn vet nog vad jag pratar om, ni andra vill inte veta) men jag tror att jag avstår.
Vårt senaste försök, imorse 04.50, ledde till att älsklingen fick ner slem i halsen och äcklat spydde ner hela sig. Jag stod alltså i gryningen och bytte genomsur pyjamas på en gallgråtande, fortfarande supersnorig, bebis och jag hade själv orsakat eländet.

Jag snörvlar i kapp med dottern, och snyter mig var tredje minut. Igen. Trots att jag har kvar samma hosta som jag har haft i fem veckor nu.
Jag vägrar tro att det är sant. Jag vägrar.

2 kommentarer:

maria sa...

Åh, stackare! Protestera, överklaga!

Världen enligt J. sa...

När jag var in på din blogg för ganska länge sedan...fattade jag inte att det var just din blogg. Nu klarnar det hela ;)