fredag, oktober 19, 2007

merjobb

Min chef var nyligen inne hos mig och plötsligt har jag fått ett uppdrag utöver mina vanliga uppgifter; att se till att lyckas få ett antal invandrarfamiljer som bor i storstadsförorten där jag jobbar att flytta till en liten landsbygdskommun där ett företag har rekryteringsbehov.
En utmaning, kallade min chef uppdraget.

Om nån timme ska jag på en slutkonferensen för det EU-projekt som jag projektledde förra året. Ett projekt som gått ut på att rehabilitera traumatiserade och psykiskt sjuka invandrare tillbaka till arbetslivet.

Detta var alltså direkt innan eländesföretaget i utlandet dök upp på min jobbhorisont (se gamla inlägg).

Jag måtte älska utmaningar.

Om någon har tips på hur man får folk att vilja flytta ut på landet utan att ångra sig så snart vintermörkret och den stora tystnaden lägrar sig - hör av er!

Inga kommentarer: