måndag, oktober 15, 2007

tryckförändring

Tråkigt nog för min föreståndare/ställföreträdande/driftsledare i firman så har jag kommit över den värsta företagsantipatin. Så hon får nog vänta ett tag till innan jag skänker bort firman till henne...

Blodtrycket har alltså sjunkit lite. Hoppas jag. Jag oroar mig en hel del för det. Hypokondri skulle inte jag vilja kalla det. Blev därför glad på lunchen när jag köpt en falafel med fetaostsallad och inte kunde äta upp den för att osten var så överjävligt salt. Alltså ett tydligt tecken på att mitt normala intag av tryckhöjande salt är minimalt.

Mat man inte gillar eller av nån anledning är skeptisk mot är det för övrigt helt rätt att kasta. Låt ingen intala dig nåt annat!

Annars? M håller på att bli förkyld. Visst är det synd om henne, men eftersom jag hostat och snörvlat i två veckor nu så känns det faktiskt ganska rättvist.
Oginhet är människans kännetecken.
Nu ska M och jag tröstäta glass.
Med krossad choklad.
Skivad banan.
Chokladsås.

1 kommentar:

maria sa...

Rättvisemärkta förkylningar??????????
Men glassen var precis så god som på bilden.