måndag, oktober 29, 2007

sjuklingar

Fröken Fin har fått sin första riktiga förkylning!Snuva och hosta och lite lagom med feber. Stackars sjuklingen vaknar varje gång hon hostar = mamma vaknar varje gång det hostas.
Även jag har varit sjuk, var i princip inte uppe ur sängen på hela dagen igår. Nån sorts underlig utbrändhetssjuka som drabbar mig någon gång per år - dödstrött, yr och illamående. Jag tror att det är som när SIMS-figurers energimätare blir röd och de bara faller ihop av trötthet där de står. Sån är jag. Just nu är jag på gränsen till ljusljusgrön, men hemma från jobbet. Skulle jag behöva gå femhundra meter eller vara upprätt tre timmar i sträck så skulle jag antagligen spy av energilöshet.
M, som inte heller är i världens piggaste form, fick alltså dra hela lasset igår. Just nu sover båda två, M i sovrummet och Fröken Fin i vagnen bredvid mig där jag sitter i soffan.
Att vara sjuk är bara sååå trååkigt.

Inga kommentarer: