måndag, oktober 08, 2007

törnrosa sov i hundra år

Det finns visst människor (utöver de som syns i sängreklamerna) som gillar att sova. Jag förstår inte dem.
Ibland tror jag att den/de som uppfostrade mig misslyckades med att förmedla meningen med vissa basala mänskliga behov. Jag gillar inte att äta, och ända sedan jag var barn har jag hatat att gå och lägga mig. Hatat att sova.
Snacka om evolutionärt misslyckande, att vara tvungen att ligga medvetslös och försvarslös sådär en tredjedel av sitt liv, för att överhuvudtaget orka med att leva...

Jag ska snart gå och lägga mig. Annars orkar jag inte upp när Fröken Fin vaknar (förmodligen minst två gånger) i natt och vill ha flaska, eller hjälp med nappen tillbaka i munnen. Eller kanske bara mammahandens trygghet i närheten. Det gör det helt ok att krypa till kojs.
Och en sömnigt snusande Fröken Fin är helt enkelt det finaste som finns.

1 kommentar:

maria sa...

Åh, jag tror att det snarare är så att du och några till är snäppet mer evolutionärt lyckade än vi andra som inte hela tiden måste sova,äta, slappa..