lördag, oktober 13, 2007

fri tid

Kväll i soffhörnan. Jag har ägnat timmarna efter att Fröken Fin somnat åt Leif GW:s senaste, ska avsluta den innan det blir sängdags. Läser så väldigt lite numer, hinner sällan mer än ett par böcker i veckan. Tre om det är övervägande deckare. Men det är det där med tiden. Den räcker inte riktigt till för läsning. Jag behöver ett Gibson-jack bakom örat.
Det är nog också en tidsfråga. (Den som kan sin William Gibson vet hur mycket SF-teknik som faktiskt blir vanlig vardag om man bara väntar länge nog...)

För hur mycket fick jag gjort från min lördagsplan (se föregående inlägg)? Svar - ett inköp av en vinterjacka, och den var inte ens särskilt snygg. Bara praktisk.
Det var alldeles för många tillresta shoppare i stan och jag hade alldeles för lite tolerans mot människor och tålamod med kommersen.

Fröken Fin sov och smågnällde om vartannat i vagnen så vi gjorde det enda alla i familjen verkligen gillar med att gå på stan - vi gick och fikade. Tyvärr finns det inga bra fik i den här stan, inte där man kommer in med barnvagnen. Så vi hamnade, som vanligt, på en av de stora fika-kedjorna. Köade i en evighet och åt sen en standardiserad kanelbulle. M drack tråkigt bryggkaffe och Fröken Fin festade på medhavd Nutramigen.

Vi borde ha åkt till Köpenhamn istället. Fikat på något trevligare ställe i fristaden. Bevar Christiania!

1 kommentar:

maria sa...

Jaa. Det borde vi ha gjort. Jag vill också åka till Köpenhamn. Lördag? dag?