måndag, oktober 15, 2007

om jobb

Jag har två jobb. Det ena är just ett riktigt jobb, jag är fast anställd på heltid och lyfter en halvdan lön. Jag har en obegriplig titel och ganska lite att göra, för tillfället i alla fall. I mina ögon så har jag rätt enkla och enahanda arbetsuppgifter. Det är lugnt och oftast tråkigt.

Det andra jobbet är ett rent helvete. En fin titel och en massa ansvar, men knappt några pengar. Jag kan ge ett riktigt bra råd:
Bli aldrig egenföretagare i ett land där du själv inte bor!
Min firma i det nordiska grannlandet kännetecknas av ett kroniskt kaos och trassel, upprörda alternativt gnälliga anställda och byråkrati, byråkrati, byråkrati.

Jag avskyr mitt företag. Jag tror att jag ska ge bort det.

1 kommentar:

maria sa...

Om jag kunde läsa kartor skulle jag hoppa över det landet. Bara sådär.