tisdag, oktober 09, 2007

förskolefanatiker

Blev nyss uppringd på jobbet från ett montessoridagis där vi gärna vill att Fröken Fin ska få börja när hon blir stor nog, och jag kände hur jag nästan var beredd att försöka muta mig fram i kön... Att det betyder så mycket!
Fröken Fin är snart 8 månader gammal, och jag har lagt ner oräkneliga tanketimmar på att fundera över vilka dagis och skolor som skulle kunna vara bra nog för henne. Vi har en jättesöt småskola 1-6 år i vår stadsdel - men faktiskt har jag varit beredd att flytta, bara så att hon inte ska riskera att behöva börja i en "dålig" skola i vårt upptagningsområde när hon sen ska börja 7:an.
Mentalsjukt? I alla fall lite neurotiskt. Vem vet, det kanske inte ens finns någon allmän grundskola år 2017. Att planera så långt är nog slöseri med min tid. Å andra sidan sitter jag på jobbet och skriver detta. Slöseri och slöseri....

1 kommentar:

Ola sa...

vi anmälde vår nu 7åriga dotter till en 6-9 skola redan för fyra år sedan. De hade då en kö på 65 blivande elever till de 120 platserna...


Neurotisk? Nja, förutseende. Lycka till med montesorikön ;)