söndag, december 09, 2007

pysselsöndag

M och Fröken Fin åkte till väninnan-med-två-barn-ute-på-slätten över dagen, vilket gav mig chansen att försöka beta av min gamla att-göra-lista.
Nu har Fröken Fin fått upp ivar-hyllorna (inga vassa hyllhörn att slå huvudet i och tryggt förankrade i väggen) samt en enorm röd pappersjulstjärna i sitt burspråk.
Överhuvudtaget har jag gått runt och barnsäkrat i lägenheten, fäst sladdar och flyttat prylar, och julpyntat. Nu har vi inte så mycket pynt direkt, men i allafall några ljusslingor.

Fröken Fin kom hem igen, helt överstimulerad av vänninans stökiga ungar och röriga bostad. Ett bad och lite fridfullt hemmalekande innan sängdags ordnade dock till humöret.

Nu tittar jag på I, Robot. Fanns det mekaniska hembiträden så skulle jag slå till direkt.

Inga kommentarer: