fredag, december 14, 2007

jullunch

Fröken Fin kom med mig på jullunch med jobbet, och att hon kom var helt klart den stora höjdpunkten. Sämre arrangerad tillställning har jag nog aldrig varit på. Ingen barnstol till Fröken Fin, trots att jag ringde dagen innan och bad om det och då fick besked om att det skulle fixas. Utgången julöl och must. Desserterna räckte inte till, jag och mina bordsgrannar blev utan. Till råga på allt ett torftigt matutbud.

Men, Fröken Fin satt i knät på närmsta chefen och åt riskaka och smilade. Hon hade trevligt.
Årets julklapp delades ut, det var exakt den väska jag redan visste att vi skulle få. Dessutom ett julkort, med uppenbart välsmakande färgsatt rödhake i vintervitt träd.

Efter lunchen tog vi en tidig dag och körde hem. Nu sover den lilla damen för kvällen och jag ska typ svimma av i soffan inom en halvtimme. Då är det helg.

Inga kommentarer: