måndag, december 03, 2007

inför jul

Har, som tidigare sagts, haft semester idag. Tillbringade ena halvan av dagen på IKEA och ICA Maxi, den andra i tvättstugan.

Har handlat en hel del julstämningshöjande saker - kuddöverdrag, julgransbelysning och granpynt - vilket helt klart kan behövas.

Nu är det nämligen familjekrig, igen.
Min mor och styvfar tänker inte komma till jul - vilket är tur för dem, för om de hade kommit så skulle jag ha ringt polisen för att avhysa dem.
Ibland undrar jag hur jag kunde tro att min mor skulle bli annorlunda (trevlig? omtänksam? kanske bara lite mindre sjuk i huvudet?) för att hon fick ett barnbarn. Oerhört naivt av mig - hon har ju aldrig varit något av ovanstående i förhållande till mig.

Barnbarnet, Fröken Fin, var med mig i tvättstugan, och satt i tvättvagnen.

Där i vagnen visade hon för första gången att hon nu kunde ta ta i vagnshandtaget och resa sig upp till stående!

1 kommentar:

maria sa...

inte naivt att ha hopp om mänskligheten. Lite Gandhi kankse men inte naivt.