torsdag, februari 14, 2008

valentine

Ska fira denna alla-hjärtans-dag med att gå och lägga mig senast 22.00. Romantiskt värre.
Ursäktar mig med att jag ska upp grytidligt för att hinna lämna in bilen på verkstad. Varningslampan för bromsarna har strulat ett längre tag och tänts av och till i kanske fem sekunder åt gången när jag startat i regnväder. Men sist släcktes lampann inte ner, och även om det antagligen bara är ett glappelfel så kan man knappast chansa och oddsa med bromsverkan. Särskilt inte om man tänker att Fröken Fin ska åka med i sitt babyskydd.

Så bilen har stått parkerad bort vid stranden, och jag har varit hänvisad till cykel och katastrofalt proppfulla bakteriebombsbussar.
En vecka utan bil och jag kan inte förstå hur jag klarade mig innan augusti-05 då första bilen, den gamla volvon, inköptes.

M ska inte stupa i säng med mig ikväll, utan sitta och snora framför TV:n. Romantiskt värre.
Ibland märks det att vi har varit tillsammans i snart sjutton år.

Inga kommentarer: