måndag, februari 18, 2008

inför ettårsdagen

Har ägnat kvällen åt att slå in paket till Fröken Fins första födelsedag imorgon. Brio är mina bästa vänner, de har bidragit med halva pakethögen.

Jag åkte på familjens förkylning till slut. Ont ont ont i halsen. Hosta. Men helt feberfri, och ganska pigg.
Det kan bero på att jag däckade tidigt i soffan igårkväll. Trots att M försökte hålla mig uppe och på gott humör, och hade lagt i Sagan om de två tornen i dvd:n. Jag sov gott långt innan Ente ting och slaget vid Helms klyfta.

Någon annan hade däremot svårt att sova, och efter att ha varit upp var femte minut efter klockan 03.00 med napp och tröst, så gav jag upp kvart i fyra och bar över Fröken Fin till vår säng. Med ett segervisst leende somnade hon på min kudde.

Eller, rättare sagt, stora damen sov med huvudet på min kudde. Det var länge sedan som hela hon sov gott i mitten av en kudde...

Inga kommentarer: