måndag, februari 11, 2008

inspiration

Tror egentligen inte på begreppet inspiration, och än mindre på organiserade "inspirationsdagar". Ändå kom jag hem från Slagthuset idag, uppfylld av företagsidéer och sugen på att skriva nya affärsplaner!

Det är ju vad man gör med sina dagar som betyder något i det långa loppet, och inte hur och var man bor. (Tror jag idag iallafall).

Så här se dagens inspirerade plan ut:

  • Ta ett ordentligt grepp om min befintliga firma, styra upp och sen bestämma mig för om jag ska sälja eller nöja mig med att erbjuda föreståndaren delägarskap mot mer ansvar och arbetsuppgifter.
  • Avsluta min aktiva inblandning där ska jag, oavsett. Förhoppningsvis lyckas frigöra lite nystartskapital också.
  • Starta upp den nätbaserade verksamheten nu under våren, då jag är hemma på halvtid.
  • Stanna i min fasta anställing så länge jag ska vara föräldraledig på halvtid, dvs minst året ut. (Men det blir antagligen hela projektledartiden, om nu projektet går igenom hos ESF.)
  • Sedan - friheten!

Inga kommentarer: