tisdag, januari 01, 2008

Årets första dag.

07.14 vaknade Fröken Fin, som hade sovit gott tvärs igenom nyårsraketer och festligheterna i den egna lägenheten.

En mycket lyckad fest för övrigt! Under kvällens lopp åts och dracks en del. Förrättssnittar, spjäll med en helt underbart god potatissallad, Häagen-Dazsglass med varm hjortonsylt. Godis. Snacks. Ost och kex. Rödvin. Mousserande vitt vin. Champagne - dyr!, och medförd av en av gästerna.
Sista nyårsgästerna gick 03.30, jag somnade 03.50.

Tack och lov hade jag inte druckit mer alkohol än ett halv glas champagne, dvs. jag klarade av att gå upp och vara en ganska vanlig trevlig morgonmamma där strax före halv åtta. Fröken Fin åt gröt vid en nödtorftigt avröjd bordsände, och sedan städade vi tillsammans.

Dagen bjöd i övrigt på en traditionsenlig promenad (en tradition vi nog delar med alla andra). Samt en hel del slappande i soffan, alternativt liggande på golvet med huvudet på Fröken Fins stora mjukisflodhäst, mumlande saker som: -Vilken jättefin bil du har, ska den köra lite ditåt istället?", -Ja, titta - det är din Findus!", -"Nej älskling, man får inte dra i julgranskulorna".

Om jag hade orkat skulle jag summerat året, men det får bli imorgon.

Inga kommentarer: