lördag, januari 12, 2008

annat än jobb på en lördag

Först en dagsfärsk bild på Fröken Fin på lekplatsen:



Sedan kan jag också berätta att
1. )
M och jag har gått in för femårsplaner, och nu beslutat oss för när och vart vi ska ta vägen och vad vi ska syssla med. Sommaren 2010 är det tänkt att flyttfirman ska vara inbokad. Kanske kan det bli nån sådan här utsikt? ... om de bara kan vänta med att sälja i två och ett halvt år så...


2.)
Min förkylning envisas med att stanna hos mig. Snart blir jag väl tvungen att uppsöka allmänläkare, även om jag försöker undvika det det i det längsta.
Sidoinfo : Sist jag var till en läkare för att jag hade ont i halsen, hosta och hade tappat rösten så nöjde hon sig inte med att klöka mig med de sedvanliga topsen på mandlarna. , hon packade in min tunga i en bit Wettex-duk och drog och drog, för att hon ville stoppa ner en sådan där tandläkarspegel i svalget.
Jag kan upplysa om att hon inte lyckades, trots tre försök. Jag kan också upplysa om att jag ganska högljutt ifrågasatte hennes yrkeskompetens.

3.)
Jag har varit hos tandläkaren, 1170 kronor fattigare och en pyttelagning rikare.
Detta har jag firat med en Paradiskartong. 29.90 på Coop.

Inga kommentarer: