torsdag, januari 03, 2008

riktigt stora städer



- Skulle det inte vara kul att flytta till New York?! Det skulle jag vilja!

Sådant kan man inte säga till mig, och tro att jag inte ska ta en på orden. Jag vet inte om M har börjat ångra sig än, men jag har iallafall börjat seriösa funderingar på hur vi ska kunna lämna landet. Iallafall något halvår åt gången, ibland.

M är ju mer av en USA-älskare än jag, som lika gärna (läs; hellre) skulle flytta till London eller Berlin. Amsterdam. Rotterdam. Birmingham.
Det finns många städer i EU. Jag gillar inte att behöva söka tillstånd för att existera.

Idag har vi travat runt i den riktigt lilla staden där vi bor, och tittat på tvättmaskiner, torktumlare och diskmaskiner. Sedan blev vi tvungna att gå hem för att kontrollringa till hyresvärden, med frågor om avloppsanslutningar och möjlighet att ta bort köksunderskåp.
Har vi tur kan vi beställa alla vackra vitvaror imorgon.

Annat vitt var den tunna yrsnö som svepte ner över Fubbicktown idag. Vackert, visst, men två minusgrader är katastrofkallt här när det snålblåser från havet. Fröken Fin satt i vagnen, i sin supervarma Reimaoverall, men var röd både om kinderna och ögonen av den kalla vinden.

Inga kommentarer: