lördag, januari 05, 2008

lördagskväll i Fubbicktown

Det snöar. Under snön ligger glansis på gatorna.
Vi har ingen värme och inget varmvatten sedan i eftermiddags. Fröken Fin sover under två filtar, iförd pyjamas och sockar. Får vi inte tillbaka värmen under sena kvällen så får vi nog ta och flytta över henne till vår säng - hennes rum är det kallaste i lägenheten.
Strömmen fick vi dock, tack och lov, tillbaka efter bara några minuters avbrott.

M tittar på tv. Stjärnorna på slottet. Den kulturella smaktröskeln sjunker uppenbarligen med åren.
Eller, kanske inte. När M och jag träffades så tvingades jag genomlida varjedagsåpan "Glamour/The bold and the beautiful" klockan sju vareviga kväll i mer ett års tid. Sedan inledde jag ett avvänjningsprogram, som har varit effektivt en längre tid, men som uppenbarligen har slutat verka.

Ja, ja. Själv läser jag gammal sience fiction och väntar på att tv-programmet ska ta slut så vi kan se på The Bourne Ultimatum. Det enda jag läste i tidningens kulturdel i morse var följetongen Tindalos.

Jag trivs rätt bra i mitt eget glashus, så jag ska väl inte krossa alla fönsterrutorna.

Inga kommentarer: