torsdag, januari 24, 2008

utmaning

Antar härmed utmaningen från Världen enligt J!
Sju sanningar om mig alltså.

1. Jag hatar att göra saker i god tid, jag vill göra allt i sista minuten.
Kanske mest för att slippa känslan av att "det går nog att göra ännu lite mer, lite bättre ändå, nu när det ändå finns tid..." och sedan göra om allting tusen gånger.

2. Jag läser snabbt. Väldigt mycket och gärna. All sorts text. När som helst och var som helst, utom i bil/buss. Då spyr jag.

3. Jag är hypokondrisk och rädd för sjukdomar. Förr i världen för magsjuka. Numer för högt blodtryck och hjärtinfarkt.

4. Jag är orimligt rädd för - och blir vansinnigt provcerad av! - hemlösa, alkoholister och påtända individer.

5. Jag kan inte besvara enkla frågor om min uppväxt och ursprungsfamilj på ett vettigt sätt. Jag menar alltså verkligt basic frågor som: Har du syskon? Vad heter din pappa? Var bodde du som barn?

6. Jag är uppenbart dålig på att löneförhandla. Mina anställda tjänar i flera fall bättre än jag.

7. Jag älskar godis. Och kakor. Och ostsmörgåsar med marmelad. Jag skulle kunna leva på bara detta, med litervis av kaffe till.

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Jag har aldrig tänkt att jag kanske VILL göra saker i sista sekunden, utan alltid trott att jag bara inte kan undvika det. Men nu måste jag fundera...

By the way. du måste börja löneförhandla!