tisdag, maj 20, 2008

vad ska man säga

Min mor och moster stod plötsligt, oinbjudna, inne i hallen när jag kom hem från jobbet.
Kanske finns det familjer där sådant, oväntat besök alltså, är något trevligt. Jag har alltid tyckt att Gevaliareklamen är falskare än vatten - de tar till exempel inte upp polishämtningen som ofta krävs för att bli av med oinbjudna gäster.
Idag gick det inte till sådana ytterligheter, men det är ändå deprimerande att höra av den släkting man tycker mest om att det bästa hade varit om man aldrig hade fötts och att hon hoppas att vi (M, jag och antagligen inräknat Fröken Fin) dog så snart som möjligt. Det känns ännu mindre okej när personen står och skriker sådant utanför en sovande ettårings dörr, om ettåringens mamma.
Jag börjar bli trött på att ursäkta människor för att de säger att de har häftigt humör.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: