söndag, maj 18, 2008

svart eller vitt

Den nya lägenheten tänker jag inte renovera på egen hand, vi har en dotter och mer av ett liv nu än vid alla tidigare bostadsrättsköp. Däremot har vi fortfarande inte obegränsat med pengar.
Så nu återstår en dragkamp mellan ekonomin och moralen. M värnar ekonomin: "H på mitt jobb ska fixa sin lägenhet nästa helg, hans kompisar kanske kan.. Eller Z, han har ju jobbat en hel del svart på byggen..."

Vet nog hur det kommer att sluta.
Jag kommer inte att kunna välja det svarta alternativet, utan bara tänka på hur mycket den svarta sektorn tränger undan legala arbetstillfällen och vilja kolla om jobbarna samtidigt lyfter bidrag.
Men - jag kommer att vara för snål för att betala för allt det vita som behövs. Jag kommer att bli tvungen att göra nittio procent av jobbet själv.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: