torsdag, maj 15, 2008

hemmamamma

En så hemmafrumässig dag var det länge sedan jag hade:

Klockan 08.00 hade jag hunnit vika en massa ren tvätt, bädda och plocka undan. Kvart i tio hade Fröken Fin hunnit lura en stund i vagnen på balkongen, jag hade fikat, diskat och skurat golven.
Så då gick vi till bvc för vägning och mätning. (72 cm, 7650 gr). Den eviga repliken från vården: "Jaja, hon följer ju sin kurva. Och hon verkar ju frisk och glad..."

Lunch på macka från Möllans enda trevliga fik. Fröken Fin surade över en burk med potatis och kyckling. Hon gillar inte potatis. Inte ris. Hon vill ha pasta. Till allt.

Mer sov i vagnen, och (ännu) en tur för att titta till nya huset. Snart har jag hälsat på alla grannar, trots att vi inte flyttar dit än på ett par månader.
Lek på näraliggande lekplatsen, mellanmål på en filt i parken.

Hem igen. Vattna nyplanterade växter på balkongen. Bygga klosstorn på Fröken Fins rum och agera klätterträd. Laga middag, lagom klar tills M kom hem från jobbet 16.45. Mötte upp i dörren, iförd förkläde, med Fröken Fin på höften...
Om femtiotalet kommer tillbaka så är jag beredd.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Det är sådana dagar som gretschen-flätorna, a la Sound of Music, växer ut ;)

helena h sa...

Ja, jag har stora sidenbandsrosetter i dem, flätorna...! :-)