söndag, november 11, 2007

stadsråttor


Idag har vi varit på husvisningar. Ett vitrappat trettiotalshus och ett rött tegelhus från -65, båda med stor trädgårdar. Fina och trevliga hus båda två, inga direkta katastrofrenoveringsobjekt alls. Bra tomter i populära villaområden.
Helt omöjligt belägna. För oss.
Inte oväntat körde jag vilse på väg till visning två, sextiotalshuset, som var beläget i en av de östra villastadsdelarna. Varje gång jag kör där så hamnar jag fel. Jag kan helt enkelt inte navigera när det bara finns villor, villor och gator som alla heter nästan likadant. Idag letade vi efter en x-bogatan. Passerade Holmbo, Solbo, Råkbo, Skatbo - ja ni fattar.
När vi sen, efter att ha tittat på mer grå kakelmosaik i köket och trädäck i trädgården, äntligen gled tillbaka in i stan igen så suckade både M och jag lättat. Butiksskyltar, neon, ordentliga gatlyktor!
Har vi inte råd med ett gatuhusen i city (och utan större arv/vinster/bankrån så har vi inte det) så får det vara. Stadsråttorna stannar visst hemma.

Inga kommentarer: