tisdag, november 27, 2007

fattig shopping

Lönekontoret bestämde sig för att jag vabbat i nästan tre veckor - istället för den där enda dagen då M hade feber och jag missade grannstadskonferensen - och valde att betala ut typ 5000 kronor den här månaden.
Naturligtvis har jag klagat. Naturligtvis har jag fått rätt när jag har klagat. Men har jag fått några pengar?
Nä.
Inte än.

Därför har jag ägnat mig åt vintage-shopping via jobbets mailsystem. Där kommer man i kontakt med mängder av kvinnor från Staffanstorp (tänk Tiffany Persson) som behöver snabba pengar och säljer alla möjliga småbarnsartiklar.

Idag köpte jag ett babylarm, så vi ska höra Fröken Fin även ute på altanen till sommaren, för 250 spänn. Hämtade det på en stormarknadsparkering. Prasslade med hundralapparna.
Spänning i en småbarnsförälders liv

Inga kommentarer: