fredag, november 09, 2007

helgkänning

Nu drar det ihop sig till helgfirande! Visserligen borde M och jag egentligen ha firat igår - vi hade jubileumsdag. Fatta hur fort sexton år (16!) går...!
Men vi var alldeles för mycket småbarnsföräldrar (=trötta), så vi stöp i säng före tio. Sockerkoma efter smågodis i soffan.

Jag siktar på att hålla mig vaken lite längre ikväll, trots att jag räknar med att uppnå samma sockerchocksnivå. Undrar om/när jag kommer att dra på mig typ2-diabetes?
Det är för övrigt något som alltid är ytterst oklart - får man samma typ av följdsjukdomar (diabetes, högt blodtryck etc) av dåliga matvanor även om man inte blir tjock? Eller måste man bli fet först?

Sådant kan man undra över medan man äter en kexchoklad för att hålla eftermiddagstempot uppe. Om tjugo minuter ska jag gå hem. Fredag!

2 kommentarer:

maria sa...

Kom hem! Vi saknar dig!!

Världen enligt J. sa...

*Haha* Jag vidhåller att man måste bli fet först!