söndag, mars 30, 2008

massa mässa

Förra året vid den här tiden var jag besatt av att hitta den exakt rätta bilen för oss. Läste varenda motorbilaga, prenumererade på Vi Bilägare, sprang hos bilförsäljare etc. Sen slumpade det sig ändå till att bli en good enough sju år gammal kombi.
Idag gick jag på Motormässan och tittade på de mest fantastiska bilar i sällskap med M, svågern och Fröken Fin.
Svågern, som fixat fribiljetterna, och jag hade uppenbart helt motsatta förväntningar på dagen. Han ville bara se sportbilar, och jag ville bara titta på vardagsbilar. Men vi kompromissade och tittade på allt, och hade trevligt ändå. Svågern sålde sin bil för något år sedan och har sedan dess försökt framhålla hur bra det är att inte ha bil. Jaja. Visst. Låt mig gissa hur länge han lyckas stå emot en begagnad Mazda Miata...
Själv har jag utsett efterträdaren till praktiska laståsnan. Perfekt för mig om fem år då den är begagnat prisvärd, och jag kan få förbli märkestrogen.

Fröken Fin vandrade, med stödhand, runt bland dollargrinen:



Fröken Fin fick också ut något för egen del av dagen; galet mycket intryck och sin allra första heliumballong:

Inga kommentarer: