måndag, mars 24, 2008

dag före lön

Lön imorgon betyder något helt annat för mig som chef än anställd. Inget "hurra, pengar igen!", det betyder bara slaveri vid datorn. Räkna timmar, nya skattetabeller hit och dit, utbetalning av enorma summor och sedan trista trista utskicket av lönespecikationer på e-post. För att inte tala om all kommunikation med mina ofta ganska gnälliga anställda.
Själv får jag inte ens pengar förrän den 27:e.

Fikade för övrigt med en annan, kommunanställd, chef idag. Hon har tillgång till personalkontor/lönekontor/underchefer/etc och kan alltså fokusera på verksamhet. Trevligt.
Det skulle jag också gärna göra.
Jag behöver en större organisation. Jag behöver en lönekontorist. Jag behöver mer tid. Men jag behöver inte mer kommunal byråkrati.

Jag tror att en egen enkel lättadministrerad webbshop - det är vad jag behöver!

Inga kommentarer: