torsdag, juli 24, 2008

heltfelrättsnett-vecka

Det var precis så här det inte fick bli.
M har varit sjuk hela veckan, jag har varit hemma med Fröken Fin och känner mig som om jag bara rusat från den ena plikten (tvättstugan, elektrikern, golvsliparkillarna, takmålning, all denna disk, matlagning, IKEA, spackelslipning, mera disk) till den andra utan att hinna någonting alls annat än Fröken Fin.
En ny barnvagn blev det iallafall. Billig. Svart. Fröken Fin gillar den.

Hon och jag har haft roligt och varit ute mest hela dagarna så att M skulle kunna sova. Lekplatser, lekplatser, lekplatser. Inget går upp mot det.



Nu sover lilla fröken sedan länge, och jag stirrar på traven med flyttkartonger. Om exakt en vecka är denna lägenhet tom och alla saker står i den nya.
Känns orealistiskt.

Inga kommentarer: