söndag, juli 13, 2008

utmaning

Hittade denna utmaning hos SunnySwede.

Regler:
- Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som finns på min Att-göra-lista idag:
1. Köpa målarpapp, bygglampa och en bättre inomhusstege
2. Hänga tvätt
3. Tömma källarförrådet och köra allt skräp därifrån till återvinningsstationen
4. Boka en ny läkartid
5. Laga Fröken Fins "marimekko"-tights

Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Hade just flyttat tillbaka till Stockholmsområdet, bodde i Upplands Väsby och sommarjobbade på hemtjänsten i Häggvik/Norrviken. Fy.

Ställen jag bott på:
Oj. Alla? Ok. Men jag orkar inte räkna alla gånger jag flyttat fram och tillbaka mellan olika lägenheter...

Valsta/Sigtuna, Södermalm/Sthlm, Märsta, Västeråsförorten Bäckby, centrala Västerås, ett par olika lägenheter i Tureberg/Sollentuna, ett par olika hus i Skillingmark, hyresrum i Vestmarka/Norge, Alby/Botkyrka, Södermalm/Sthlm, Trångsund, Flemingsberg/Huddinge.
Fyllde sexton och fick äntligen laglig rätt till eget kontrakt på en annan lägenhet i Flemingsberg. Årsta. En bostadsrätt i Malmö, sen en annan, och en kort sväng på folkhögskola i Svalöv. En tredje bostadsrätt i Malmö, där M och jag flyttade ihop.
Lägenhet i Svalöv. Göteborg. Kirseberg/Malmö. Upplands Väsby.
Tillbaka till Malmö, lägenhet i Gröndal. Bostadsrätt i Slottsstaden/Malmö. Hyresrätten på Gamla Väster/Malmö där vi ska bo två veckor till.

Fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
1. Lösa alla mina, M:s och min svågers studielån och våra övriga skulder.
2. Köpa en lägenhet åt min svåger så han - äntligen - kunde lämna kollektivlivet.
3. Köpa lägenhet i Berlin, Stockholm och säkert många andra ställen till åt M, Fröken Fin och mig.
4. Byta bil. Till en stor, tung och miljöovänlig.
4. Säga upp mig, starta flera egna företag och övertala M att säga upp sig för att starta reklambyrå.

Personer du vill veta mer om:
Precis som SunnySwede vill jag gärna veta mer om er som läser här men som aldrig, aldrig, aldrig kommenterar. Vilka är ni???
Er utmanar jag!

Annars namnger jag ingen särskild. Har du inte gjort den här utmaningen än och har lust; känn dig utmanad!

Inga kommentarer: