torsdag, augusti 07, 2008

den eviga att-göra-listan

Exakt två veckor sedan mitt senaste blogginlägg och inte mycket har förändrats sen sist. Jag har fortfarande den längsta att-göra-listan någonsin.
Visst. Vi har flyttat. Idag för en vecka sedan.
Kvällen två dagar innan flyttfirman så packade jag 38 flyttkartonger. Dagen därpå hämtade jag tjugo till. Då kändes det som om jag har mycket böcker. Uppackade i nya lägenheten verkar de konstigt nog vara få.
Böckerna är i princip det enda som är uppackade. Det är sådant kaos här att man kunde tro att vi flyttat hem till min mor. Katastrof. Har satt en egen deadline för att ha klarat av allt som måste göras till söndag kväll, längre kommer jag inte att kunna stå ut.
Så; återvinningsstationen, uppmontering av badrumshyllor, packa upp lådor, bära upp på vinden, packa upp lådor, skaffa garderobsinredning, spika golvlister, sätta upp fondtapeten, köpa trätrall, flytta möbler till rätt rum, montera ivar-hyllor, packa upp lådor, lämna tillbaka tomkartongerna, till IKEA för fjärde gången, städa...

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Bristen på blogginlägg är förlåtna. Att flytta och renovera med en glad och sprallig liten fröken, som jag gissar hellre vill vara i lekparken än titta på kartonger från Ikea, är liiiite pyssligare än utan. Ser fram emot några bildbevis. Vad blev det för fondtapet?