onsdag, december 03, 2008

tid och pengar

Hade förresten ett bra medarbetarsamtal med min chef, och var tydlig med att nej, jag går inte upp i arbetstid än - om inte jag erbjuds full tid i projektet där jag nu jobbar deltid. Och om så blir så ska jag ändå ha tio procents arbetstid hemifrån.
För även om jag gillar mitt projekt och mitt jobb så gillar jag Fröken Fin markant mycket mer. M och jag har inte gott om pengar - naturligtvis inte, vi jobbar båda inom kommunal verksamhet! - men vi klarar oss gott och väl utan att båda jobbar heltid. För att ha några timmar till i veckan med lilla fröken så trampar jag gärna runt på laminatgolv från Ikea, i uråldriga kläder från Lindex och med samma gamla nötta ägodelar omkring mig hemma. Om det nu är där vi hamnar, ekonomiskt.
Helst så kan min chef ju lyckas bärga den externa finansiering han hoppas på och jag både ha kakan och äta den.

Inga kommentarer: