torsdag, december 18, 2008

kräksjukehot och andra sjukdomar

"Tre barn sjuka på avdelningen, en kaskadkräktes i alla tre rummen."
Det var gårdagens rapport från Fröken Fins förskola.
Telefonrapporten. Tack och lov.

Jag, som hörde ryktet om vinterkräksjuka på andra avdelningar redan i tisdags när jag hämtade lilla damen, hade förtänksamt behållit henne hemma med mig. Visst, det är jobbigt att ha en pigg unge omkring sig när man själv är sjuk och svettas bara man förflyttar sig. Men det är värre att vara sjuk och få hem vinterkräksjukan.

Nu har inkubationstiden för den sedan länge passerats.
Därmot har M blivit helt tvärförkyld och febrig och Fröken Fin har fått ögoninfektion. Farbror doktorn fick vara frikostig med receptblocket idag, ögondroppar, antibiotika och flera olika hostmediciner.

Kanske ska jag önska mig ett bättre immunförsvar i julklapp?

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Stackare! Det första året med barn på dagis är hemskt för alla inblandade - vi har aldrig varit så sjuk. Det känns dock som, *peppar, peppar*, att det har blivit lite bättre nu. Hoppas att ni repar er och får en riktigt skön jul!