lördag, november 01, 2008

inga spöken

Jag gillar påsk och halloween, kanske mest för att jag gillar häxor, svarta katter och allt annat som hör till. De allra bästa fester jag har varit på har alla varit halloweenfester, även om det idag känns som om det var mycket mycket länge sedan jag överhuvudtaget var på en fest.
I år nöjde jag mig med att hoppas på att det skulle komma några utklädda ungar ikväll och tigga godis eftersom vi nu bor i ett hus där porten inte låser förrän klockan 22. Men icke. Ingen tror väl på öppna portar längre, så eventuella utspökade Malmöbarn går väl bara runt i villakvarteren.
Kartongen med sura vingummin som vi köpte på Helsingörfärjan häromveckan är alltså ännu orörd.

Nästa år ska Fröken Fin få ta på min höga svarta häxhatt och gå en liten tiggarrunda bland grannarna. Hon kommer att vara såååå söt.

Inga kommentarer: