fredag, oktober 17, 2008

sjuklingen del 2

Jag var hemma med lilla fröken i måndags, sen fick M ta över feberfian eftersom jag hade ett ovanligt viktigt planeringsmöte inbokat på tisdagen. Igår, torsdag var jag hemma igen med henne för "en dag feberfri".
Penicillinbiverkningsdag, skulle jag vilja kalla det. Penicillinmage. Jag bytte blöja varje kvart hela förmiddagen, sedan hade hon ätit tillräckligt mycket blåbärspuré för att det skulle räcka med en ny blöja var tredje timme. Helt frisk och pigg i övrigt, och med god aptit.
Så imorse tog jag henne till förskolan, och lilla fröken lyste upp redan när vi gick in på gården. Själv skulle jag på heldagskonferens, som jag såg fram emot.
Mitt i en föreläsning om demografi och kompetensförsörjning ringer mobilen (ljudlöst. naturligtvis. vad tror ni?) och det är såklart förskolan. Fröken Fin hade blivit prickig över hela magen och ryggen. Bara att åka och hämta.
Tredagarsfeber har hon alltså haft, bilden hemma i läkarboken kunde ha varit av lilla frökens mage och symptomen var precisa.
Imorgon är vi inbjudna att hälsa på väninnan E som fick en son i söndags.
Fröken Fin får helt klart stanna ute på lekplatsen.

Inga kommentarer: