fredag, oktober 24, 2008

hemmatankar

Dagarna och veckorna bara går. Hemmet är precis lika kaotiskt som det varit de senaste två månaderna (men ALDRIG dessförinnan...) och jag hinner inte med att göra något åt det. Varje ledig stund är det något annat som ska göras. Imorgon ska vi till Ängelholm, till exempel.
Men, handla på nätauktion om nätterna hinner jag iallafall. Har någon tanke om att om jag bara köper hem allt det jag behöver (förvaringsmöbler, parkettgolv, kakel etc) så kommer jag att bli redo för jobbet och få det gjort.
Samtidigt vet jag att det handlar om något helt annat som ska till ; jag måste få ut M och Fröken Fin ur huset! Tack och lov att vi har fått lov att låna en kompis lägenhet några dagar i november.
Om jag inte får i ordning här hemma snart så kommer jag att vägra gå in genom ytterdörren. Sover hellre i trapphuset. DÄR är det fint, minsann.

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Ack så välbekant! När vi flyttade in i huset för tre år sedan fixade vi bara några detaljer för att kunna flytta in: typ slabbade på vit färg på de bruna medaljongtapeterna. Vi fixade också köket till 90 procent. Sedan...ja, vad hände? Först var jag gravid och ägnade mig åt att spy i fem månader. Sedan kom Lilla Fröken. Små fröknar är inte särskilt kompatibla med husrenorveringar.

Det mesta ser ut exakt som när vi köpte huset - och det är vare sig vackert eller funktionellt. Den senaste tiden har jag konsekvent benämnt hemmet som sopcontainern - och hotat med att flytta ut till stugan om vi inte börjar ta tag i saker och ting. Så nu ska det ske! Problemet är dock detsamma som hemma hos er...en + barnet måste ut ur huset.