måndag, september 22, 2008

provokation

Ringer i mobilen kvart över tio på förmiddagen. Jag är på jobbet.
"Hej, det här är från UMAS, barnmottagningen. Är det XX XX mamma?"
Tack för det hjärtstilleståndet.

Det de ville säga var att de fått en återbudstid för Fröken Fin, för mjölkprovokationen. Klockan 13. Ta med egen standardmjölk. Annars - vänta till december.
Så det klart att jag tog ut en av de där komptimmarna som vi tjänat in på våra heldagsmöten, Fröken Fin och jag. For till förskolan, väckte lilla gumman mitt i middagsluren och satte henne tre timmar i ett väntrum för att dricka mjölk under övervakning.

Flashback till när hon var nyfödd och en dryg halvtimme gammal, då jag också satt med en liten liten liten kopp mjölk till henne. Då var jag glad över att hon drack fem milliliter. Nu slök hon de centilitrar hon fick och satt sen med mjölkmustasch och ville ha mer.
Nu är det två dagars väntan innan det kan sägas ha gått vägen. Om inte, så gör vi om det om ett halvår igen.

2 kommentarer:

maria sa...

Du är mamma fin.

Världen enligt J. sa...

Härligt! Inte hjärtstilleståndet, utan att det gick bra!