torsdag, september 25, 2008

en dag på jobbet

Tv4 ringde runt och jagade efter mig imorse när jag satt i möte. När de väl nådde mig så påstod de att jag blivit beviljad tio miljoner till ett projekt. Trevligt, men knappast sant. Just då hade jag inte tid att ta tag i det, för 24 tillresta kommunalanställda norrmän väntade på rundvandring, projektpresentation och lunchsällskap. När jag till sist kom tillbaka till kontoret och kunde börja googla efter vad tv-journalisten lyckats missförstå - för att kunna ringa tillbaka och dementera lite påläst - så hamnade jag på en rasist/nationalistsajt som gav mig en ny status, som "batikhäxa".
Inte en enda kollega fanns kvar i lokalerna så att jag fick delge detta. De var alllihop på en utbildning i något som kallades giraffmetod.

Surrealistiskt.

Jag satt kvar en stund och funderade över om jag nu kanske borde ta en sväng förbi Gudrun Sjödén på vägen hem. Slänga jeansen och kavajerna. Köpa lite stora smycken.
Men jag åkte bara och hämtade Fröken Fin, lika färglöst tråkig som vanligt.
Batikhäxa. Jojo.

Inga kommentarer: